Ruiz-López, J. (2020). Un proyecto de investigación participativa con colectivos sin voz social y la comunicación de la investigación en entornos virtuales. El caso de un Centro de Inserción Social. [Tesis doctoral, Universidad de Cantabria]. Dirigida por Teresa Susinos. http://hdl.handle.net/10902/20439
Haya Salmón, I. y Rojas Pernia, S. (2020). Building a research team and selecting a research topic within the process of an inclusive research project in Spain. Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities. https://doi.org/10.1111/jar.12848
Rojas-Pernia S, Haya-Salmón I, Lastra-Cagigas S, Álvarez-Sáenz de Santa María L. The importance of social relationships and loneliness: An inclusive research project in Spain. Br J Learn Disabil. 2020;00:1–10. https://doi.org/10.1111/bld.12342
Ruiz-López, J., Saiz-Linares, Á., & Susinos-Rada, T. (2020). Let’s think about family visits in prison: a case of participatory research and committed art in Spain. Qualitative Research. https://doi.org/10.1177/1468794120937625
Susana Rojas Pernia & Ignacio Haya Salmón (2020) Inclusive research, learning disabilities, and inquiry and reflection as training tools: a study on experiences from Spain, Disability & Society, DOI: 10.1080/09687599.2020.1779038
Calvo Salvador, A., Fernández-Díaz, E., Allica Rodrigo, C., y García González, P. (2019). Cambia tus palabras y cambiará tu entorno. Niños y niñas investigan para mejorar su escuela. Aula de innovación educativa, 280, 50-53. Recuperado a partir de https://www.grao.com/es/producto/cambia-tus-palabras-y-cambiara-tu-entorno-au28096446
Noelia Ceballos-López, Adelina Calvo-Salvador & Ignacio Haya-Salmón (2019) Student consultation strategies as a lever for school improvement. Results of a collaborative study / Estrategias de consulta al alumnado como palanca para la mejora escolar. Resultados de una investigación colaborativa, Culture and Education, 31:4, 780-813, DOI: 10.1080/11356405.2019.1656937
Calvo, A., y Fernández-Díaz, E. (2019). Recognising Women’s Knowledge to Mobilise Social Change. A Feminist and Participatory Research Project. En European Conference on Educational Research ECER. Hamburg (Germany). Recuperado a partir de https://eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/24/contribution/46979/
Saiz-linares, A., Susinos Rada, T., y Ruiz-López, J. (2019). “We Want This To Reach Many People”: Knowledge Mobilisation In A Participatory Research Project With Prison Inmates. En European Conference on Educational Research ECER. Hamburg (Germany). Recuperado a partir de https://eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/24/contribution/48380/
Ceballos López, N., & Susinos Rada, T. (2019). «Me gusta “la selva” porque es un sitio salvaje, donde me puedo esconder»: el uso de la fotografía participativa en las geografías de la infancia. Documents D’AnàLisi GeogràFica, 65(1), 43-67. https://doi.org/10.5565/rev/dag.506
Susinos-Rada, T., Calvo-Salvador, A., Rodríguez-Hoyos, C., & Saiz-Linares, Ángela. (2019). ICT for Inclusion. A Student Voice Research Project in Spain. Magis, Revista Internacional De Investigación En Educación, 11(23), 39-54. https://doi.org/10.11144/Javeriana.m11-23.iisv
Saiz-Linares, Ángela, Ceballos-López, N., & Susinos-Rada, T. (2019). Voz del alumnado y mejora docente. Una investigación en centros educativos en Cantabria. Revista Complutense De Educación, 30(3), 713-728. https://doi.org/10.5209/rced.58883
Saiz‐Linares, Á., Rodríguez‐Hoyos, C. and Susinos‐Rada, T. (2019), ‘I think we are still very directive’: Teachers’ discourses on democratic student participation. Br Educ Res J, 45: 83-98. https://doi.org/10.1002/berj.3488
Susinos Rada, T., Ceballos López, N., y Saiz Linares, Á. (Eds.). (2018). Cuando todos cuentan. Experiencias de participación de estudiantes en las escuelas. Editorial La Muralla.
Parrilla Latas, Á., Susinos Rada, T., Gallego-Vega, C., y Martínez, B. (2018). New Look At Inclusion Research Through A Collection Of Innovative Social And Educative Practices. En European Conference on Educational Research ECER. Bolzano (Italy). Recuperado a partir de https://eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/23/contribution/45270/
Haya Salmón, I., Rojas Pernia, S., y Susinos Rada, T. (2018). Investigación inclusiva: Co-investigación con jóvenes con discapacidad intelectual en Cantabria. En Liderando investigación y prácticas inclusivas (pp. 1775-1783). Universidad de Granada.
Rojas Pernia, S., y Haya Salmón, I. (2018). Inquiry-reflection processes in inclusive research. Issues that emerge from the experience of a team of co-researchers with intellectual disability. En European Conference on Educational Research ECER. Bolzano (Italy). Recuperado a partir de https://eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/23/contribution/44033/
Fernández-Díaz, E. y Calvo, A. (2018). Recognizing Voices That Transform Educational Practice: A Participatory Research Project To Promote Professional Development. European Conference on Educational Research ECER. https://eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/23/contribution/43809/
Susinos Rada, T., Saiz-Linares, Á., y Ruiz-López, J. (2018). Researching through collaborative video with young prison inmates in Cantabria (Spain). New paths for inclusion and reeducation in prison. En European Conference on Educational Research ECER. Bolzano (Italy). Recuperado a partir de https://eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/23/contribution/44102/
Ceballos-López, N., y Rodríguez-Hoyos, C. (2018). Children’s rights, participation and play. A research oriented to school improvement through Student Voice in Cantabria (Spain). En European Conference on Educational Research ECER. Bolzano (Italy). Recuperado a partir de https://eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/23/contribution/43905/
Ceballos-López, Noelia, Susinos-Rada, Teresa, & García-Lastra, Marta. (2018). Space to play, space to learn. Spaces to interact with others. A student voice experience in infant school (0-3 years). Estudios pedagógicos (Valdivia), 44(3), 117-135. https://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052018000300117
Saiz-linares, A. y Susinos, T. (2018). Los Procesos de Retroalimentacion y la Evaluación Formativa en un Practicum Reflexivo de Maestros. Meta: Avaliação, 10(30), 533-554. http://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/1605
Parrilla Latas, Á., Susinos Rada, T., Gallego-Vega, C., y Martínez, B. (2017). Revisando críticamente cómo investigamos en educación inclusiva: cuatro proyectos con enfoque educativo y social. Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado, 89(31.2), 145-156. Recuperado a partir de https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=6129226
Susinos-Rada, T., Ceballos-López, N. y Saiz-Linares, Á. (2017). In the light of shared words: Collaborative writing in a research study on student voice in Spanish schools. The Qualitative Report, 22(12), 3172-3185. https://nsuworks.nova.edu/tqr/vol22/iss12/6
Rojas Pernia, S., & Haya Salmón, I. (2017). “Nos gustaría que nos acompañasen en nuestras decisiones”. Algunas cuestiones que preocupan a personas adultas con discapacidad intelectual. Siglo Cero, 48(3), 55-72. https://doi.org/10.14201/scero20174835572
Ceballos López, N., Susinos Rada, T. and Saiz Linares, Á. (2016), How can we improve through Pupil Participation? An Infants School Experience. J Res Spec Educ Needs, 16: 583-586. https://doi.org/10.1111/1471-3802.12189
Rojas Pernia, S., Haya Salmón, I. and Susinos Rada, T. (2016), Growing Student Voice in Curriculum decisions at the University. J Res Spec Educ Needs, 16: 563-567. https://doi.org/10.1111/1471-3802.12186
Calvo Salvador, A., Haya Salmón, I. y Ceballos López, N. (2015). El teatro foro como estrategia pedagógica de la justicia social. Una experiencia de formación inicial del profesorado en la Universidad de Cantabria. Revista interuniversitaria de formación del profesorado, 82, 89-107. http://hdl.handle.net/10902/8984
Rojas Pernia, S., Susinos Rada, T. y Calvo Salvador, A. (2013). «Giving voice» in research processes: An inclusive methodology for researching into social exclusion in Spain. International Journal of Inclusive Education, 17(2), 156-173. https://doi.org/10.1080/13603116.2011.629687